Populære indlæg

lørdag den 11. januar 2014

Den gamle tremmeseng - nu som ny, materialer for ca. 200 kr.

-Øverst den gamle tremmeseng.

-I midten er sengen efter en omgang sort halvblank maling. Jeg brugte ca. en halv bøtte 0.75 l. sort maling til 2 lag maling. Malingen købes billigst i Jem&Fix. I Silvan koster en bøtte 0.75 l. 200 kr. 

-Og nederst er den færdige udgave med hjemmesyede puder fungerende som senge rand.



Materialer til sengeranden er fra Skumhuset i Århus C. 
De har gjort det nemt og allerede skåret færdige sengerande ud i skumgummi som passer i tremmesenge. De koster lige i underkanten af 200 kr., men da jeg helst ville have randen i 4 stykker, købte jeg en rulle skum til 80 kr., som jeg selv klippede ud. 

Nu har jeg også lidt skum rester, som "man da evt. kan bruge til at kreere sine egne våben til rollespil,, -som en sød ekspedient forslog mig forleden da jeg stod i Stadium og havde købt en yogamåtte. Ja, yogamåtte.
Jeg tror jeg har set meget sjov ud i hovedet... 
Jeg tror jeg svarede, at jeg bare vist nok bare skulle bruge den til yoga... (!?)
Men hermed er tippet givet videre.

Stoffet kostede omkring 25 kr. pr. meter (jeg fik 2.10 m) og findes i et utal af farver. 

Jeg leger lidt med tanken om at dekorere siderne med en eller anden form for motiv. 
Min søde kæreste nævnte kartoffeltryk, -kitch, men billigt-, da jeg så sagde at 'han da kunne skære de der motiver i kartoflerne', faldt den ligesom lidt til jorden....

Jeg syede puderne i bedste 4 klasse stil, med 4 snore i hver side til at binde rundt om tremmerne... Min symaskine er fra 1970 sådan ca., men den kan stadig! :-D
Jeg sender altid taknemmelige tanker, når jeg syr, til min folkeskole-husgerning lære Naomi, som gav mig mit sykort. 
Det er åbenbart ligesom mit kørekort, selvom jeg sjældent bruger det, glemmer jeg aldrig hvordan man gør... I grove træk, ik'...
Så, tak Naomi, for din tålmodighed!

 Skum og stof fra Skumhuset i Århus C. 
 "snore" klippet ud af stoffet og syet på langs, så stoffet ikke trævler.


Det færdige resultat. (Hér uden madrassen.)
Af en 30 år gammel seng at være, holder den da meget godt ud. 
Nu må vi se om lillepigen er lige så begejstret som sin mor. 

Jeg har forøvrigt været i IKEA og købe madras (159 kr.) og topmadras (79 kr.). Madrasserne findes i et utal af varianter og priser herefter. Min søster og jeg lå begge på en alm. 8 cm. skummadras i al den tid vi lå i tremmeseng, så det ser jeg ingen grund til at lave om på.
Skumhuset havde også tilpassede skum-madrasser til tremmeseng, men de kostede noget nær 300 kr. 



-Baby på budget-








Ingen kommentarer:

Send en kommentar