Populære indlæg

lørdag den 23. november 2013

Selvgjort puslepude til baby :-) Materialer ca. 140 kr.


Mens jeg venter på babys tremmeseng, kunne jeg jo lige prøve en hjemmelavet puslepude af. 

Selve puslepuden er fra Ikea og er af skum i midten og så er den faktisk op-pustelig i siderne (altså dem der holder baby på plads :-D ) Lidt skørt, men det fungerer udmærket, og så er den jo nemmere at støve af vejen når den tid kommer! 

-Man skal bare lige lade være med at prikke hul på den oppustelige del med den nål man syer med. Så må man have fat i cykel-lappe-grejet... 
Jeg taler af bitter erfaring... :-D

'
Puslepude fra IKEA til 49 kr. 

Så skal man bare vælge noget fint stof. Hér er det jo at anbefale noget der kan tørres af. Da textil der suger jo nok ikke er så handy i denne situation,
gik jeg efter voksdug, men man kan også bruge akryl eller noget der er behandlet med nanocover.

Stoffet jeg fandt er fra Sinnerup i Århus, mærket er Sjödahl og det kostede 59 kr. pr. meter. Det kan godt gøres billigere, men jeg faldt pladask for motivet. 
Der er masser af muligheder for at finde billig stof på nettet også.

Fremgangsmåden var ret simpel, jeg lagde bare stoffet dobbelt og syede de 3 sider sammen. Hér kunne man jo have været endnu mere smart at sy en lynlås i, men nu kan den jo vaskes af, så helt nødvendigt er det vel ikke. 





Det færdige resultat. Med et par knapper syet i til at holde stoffet nede. Jeg syede også stoffet fast til skumgummiet i bunden, med et par sting.
Desuden klippede jeg små huller i bagsiden der hvor de små ventiler til at puste siderne op med, er placeret. 


-Èt volia! :-) Så kan hun bare komme an.


- Baby på budget.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar