Populære indlæg

fredag den 10. januar 2014

6. budgetpost - Januarudsalget, overblik over babybudgettet og gode baby sparefif!

Udsalg og overblik over babybudgettet.

Nu er vi jo i den situation at vi -stadig- befinder os i en økonomisk krisetid, dvs. at vi efterhånden kan gå på udsalg hele året rundt. 
Pre-summer sale, summer sale, midt season sale, januar udsalg osv, osv...

Altid en anledning, men januarudsalget er dog stadig dér hvor man kan spare mest. Jeg har bevidst gemt alle mine sidste indkøb (altså alle dem som ikke er købt brugt), til denne måned. Der er mange penge at spare. 
-Og hvis man vil spare mere, kan man gøre sine januarudsalgs indkøb på nettet. Her kan du ofte spare ekstra 10-15%. 
Så sparer du også den dér kop kaffe, eller to, som du ville have købt på café hvis du var nede i byen og shoppe ;-)

(Hér kan jeg jo lige reklamere for min arbejdsplads hvor jeg, når jeg ikke er på barsel, står bag gryderne og mine dygtige kollegaer sprøjter den ene kaffe ud efter den anden - Foodfein på Sønder allé i Århus C. Her er kaffen -og maden- helt i top, og priserne helt i bund. Desuden er alle velkomne, også ammende kvinder!) tjek evt. www.foodfein.dk

Tid til et overblik over babybudgettet... 
-Hvis du sidder og tænker "hov, Jena du mangler da liiige det her!", eller "hold nu op hvor har du snydt dig selv dér", så må der gerne tilknyttes kommentarer, så budgettet kan blive brugbart for alle sparsommelige (skal vi ikke bare kalde os for kreative, det lyder bedre) sjæle derude :-)

"Must haves" Babybudget:

Barnevogn - DBA.dk - 1500 kr. inkl. lift, myggenet og pusletaske.
Babyalarm - DBA.dk - 300 kr. Philips Avent (Tænks testvinder)
Regnslag - babyhome.dk - 75 kr. 
Tremmeseng -min egen gamle tremmeseng, istandsat med sengerand for ca. 200 kr. Madras + topmadras fra IKEA for i
 alt 200 kr. 
Dyne + pude - IKEA - 150 kr.
Madras til lift - Lammeskind fra IKEA til 200 kr. Klippet til.
Bæresele - DBA.dk - babybjörn 200 kr.
Sele til barnevogn
Puslebord - Brugt - 20 kr. + istandsættelse for ca. 100 kr. Se blog.
Puslepude + vaskefad - Selvgjort for materialer for 140 kr. Antik vaskefad fra loppemarked. Se blog.
Blespand - Gratis fra Babysams babybox - der medfølger pose-refills, men lad være med at købe nye i babysam, køb dem på babygear.dk (læs nedenfor)
Uro - Selvgjort med materialer for ca. 115 kr. Se blog.
Ammepude - Gør-det-selv med materialer for 234 kr. Se blog.
Liggestol - 150 kr fra Babysams fødselsdags udsalg
Højstol - Min egen gamle, som skal bruge en kærlig hånd og gang maling.

Autostol - Købt på guloggratis til 100 kr. (RÖMER)Sengetøj 2 sæt - Brugte mine clubmatas point til at bestille et sæt sengetøj, så det ene var gratis. Det andet fra H&M home på udsalg til til 49 kr.
Stofbleer (mange) - 24 stk. fra Jysk - 250 kr.

Tøj og overtøj til de første 2-3 mdr. - Købt på udsalg hist og her + julegaver (man skal forvente at få en masse tøj til den første tid, i gave), Jeg har selv købt for ca. 400 kr. (3 heldragter, 7 body's, 2 bluser, 4 par bukser/gamacher, 4 huer, 5 par sokker, 1 "flyverdragt") 
Aktivitetescenter/legetæppe - Bellino - købt på baggerums marked til 75 kr. Kun brugt én gang! 

I alt har vi p.t. brugt for omkring 4475 kr.  på baby :-) 


Jeg har lige nogle fif fra Taenk.dk som jeg gerne vil dele med jer, for det viser sig at de bedst testede produkter til den lille, faktisk ofte er de billigste, og det er jo lige præcis værd at tænke over. 
-Og så har jeg lige et par af mine egne gode sparefif.

Vådservietter:
Bedst: X-tra vådservietter fra Coop til 7 kr. for 72 stk.  
Værst: Huggies pure vådservietter til 30 kr. for 64 stk. 

Bleer:
Bedst: Rema1000s eget mærke til 54 kr. for 50 stk eller Aldis ble Vibelle til 50 kr. for 50 stk. 
Værst: Baby Charms Super Dry Classic, 30 kr. for 26 stk. Føtex og Bilka.

Bodylotion:
Bedst: Änglamark body lotion til 26 kr. for 250 ml. Coop.
Værst: Jurliques babys soothing moisturising cream til 240 kr. for 125 ml. 

Solcreme:
Bedst: Lidl's eget mærke Cien faktor 50 solspray til børn til 45 kr. 250 ml.
Værst: Lancaster sunlotion til børn, faktor 50, 239 kr. for 125 ml.

Tremmeseng:
Bedst: IKEA's "Gulliver" tremmeseng, 529 kr.
Værst: Et Hjem Sofus basic tremmeseng, 3500 kr.

Bæresele:
Bedst: Manduca New Style, 764 kr.
Værst: STOKKE myCarrier, 1300 kr.

Regntøj:
Bedst: Didriksson's Waterman Kid's set, 379 kr.
Værst: Color Kids Costa Rainset Airflo 10000, 500 kr. (Hummel er 2. værst)

Klapvogn:
2. Bedst: Baby Care Living, 999 kr.
Værst: Teutonia Junior, 2999 kr.


Bum bum...

M.h.t. refills til Angelcare blespanden, som man kan få gratis i babysam, så har de lavet det så smart at Angelcare pose-refills i Babysam, koster spidsen af en jetjager - mener det er ca. 60 kr for én... (!)
Så lad endelig være med at købe dem dér, men besøg i stedet babygear.dk hvor du kan købe dem til 39 kr. stk. inkl. fragt. (Det er et kopi mærke, men fungerer lige så godt!)

Et andet virkelig godt sparefif som sparker r**, er amning. 
HVIS det kan lade sige gøre, så gør det for søren!
Det er SÅ mange penge at spare i forhold til at købe modermælkserstatning. Jeg ved godt, at nogengange er det bare ikke muligt, MEN hvis det er et valg du selv tager, så ER det altså både bedre for den lille og for pengepungen ;-)  

-Baby på budget-




Ingen kommentarer:

Send en kommentar