Populære indlæg

fredag den 1. november 2013

Hjemmelavet uro a la naturen/nordisk - både til piger og drenge.


Jeg har fiflet lidt med en uro til baby. 
Jeg har kigget på så mange  i butikkerne og nettet, og er kun faldet for de allerdyreste ;-) 
Så jeg tænkte, sådan én må man da kunne kreere selv!

Min uro er sammensat af grene, agern, bog og kogler fra skoven, figurer af filt og vat fra Søstrene Grene, fine metal bolde og filt dutter -også fra Søstrene Grene.



Filten køber man i ark (søstrene grene ca. 10 kr. for 2 "A4" ark) klipper meget simpelt, skabeloner af pap for at tegne efter. Klipper og syer dem sammen. Husk at stoppe dem med vat (bare alm. bomulds vat fra supermarkedet 7,95) inden du lukker det sidste hul ;-)
Her kan form og farve jo variere som man lyster!


Jeg købte en kobber maling ( ca. 10 kr.) i Søstrene Grene  til at male nogle af elementerne med. Der findes et utal af farver.


Jeg købte "øjne" -også i Søstene Grene (Jeg burde jo være sponsoreret!!) - til at sætte på de agern jeg fandt i skoven, desuden limede jeg "hattene" fra bogen på dem også. Øjnene kostede omkring 15 kr. for... Ja, ret mange og i et hav af størrelser... 

-så kan vi vel få linsesuppe til aftensmad? 



Min søde kæreste stod klar med hammer og søm og fik sat et solidt udgangspunkt op, som jeg så kunne pynte videre på.

(Det der i virkeligheden sker er;  at Jena sidder på soveværelsegulvet med hammer og søm og prøver desperat at hamre de to kæppe sammen. -Først bøjer sømmet, så sømmer jeg ved siden af, og skriger/bander til sidst så tilpas meget at kæresten kommer mig til undsætning, sikkert kun for at spare naboerne og underboerne og mine fingre og hans ører for mere pjat. 
:-D)


Jeg har brugt fiskesnøre (Tiger og Søstrene grene til omkring 10 kr.) til at sætte det hele op med...




Som man nok kan regne ud, kan figurer, farver og antal af elementer variere helt som man har lyst til. Den her skal i hvert fald hænges over mit næste gør-det-selv projekt, den gamle tremmeseng som skal have en ordentlig omgang.

Alt i alt har denne uro kostet lige omkring 115 kr.
-OG, jeg har stadig masser af materialer tilbage til måske nogle søde filt dyr til barnevognens kaleche, eller hvor de ellers kunne gøre nytte. 


- Baby på Budget-


2 kommentarer:

  1. Wow! Det er bare super smart. Jeg ville ønske, at jeg var så kreativ. Vildt imponerende!!

    De bedste hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sophia! Tak for de søde ord. Jeg har netop lavet denne blog til dem der brug for lidt inspiration til at få gang i kreativiteten :-)

      Slet